به نام خدا

 

 

 

راهنمای نصب نرم افزار شبیه ساز  Opnet

با تشکر فراوان از آقایان  : علی پور ، الوندی  و شکوری

در ادامه مطلب لینک وبلاگهای آقایان شکوری و الوندی آورده شده که میتوانید چگونگی نصب نرم را دانلود نمایید

ادامه نوشته

بلوتوث - محقق آقای امیر سقایی

مقدمه:

شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم محلي (WLAN) و كاربرد آن در جامعه و بويژه محيط‌هاي عملياتي خاص كه در آنها برپائي شبكه‌هاي معمولي سيمي مقدور نمي‌باشد و يا برپائي آنها باعث كاهش كارائي تجهيزات كامپيوتري مي‌گردد، موضوع اين تحقيق مي‌باشد. دربخش نخست اين تحقيق تجهيزات نصب اين نوع شبكه‌ها ، تكنولوژيهاي مورد استفاده در آنها و همچنين مسائل امنيتي اين شبكه‌ها مورد بررسي قرار گرفته اند.

در ادامه به معرفي استاندارد Bluetooth به عنوان يكي از انتخابهاي جايگزين اتصالات كابلي قابل حمل پرداخته شده است . استاندارد Bluetooth به عنوان يك تكنولوژي كه از طول موجهاي راديويي كوتاه استفاده ميكند جهت كاربردهاي طول موج كوتاه1 مطرح شده است وقابليت استفاده بي سيم از ابزار آلات متفاوت را در يك شبكه به ما مي دهد.

استفاده از اين استاندارد، مزاياي زيادي داردكه سادگي و ارزان بودن آن از جمله آنها مي باشد و اين استاندارد دسترسي بيسيم به شبكه هاي محلي و شبكه تلفن موبايل و اينترنت رابراي ما ممكن مي سازد .

در اين پروژه سعي گرديده تا به امكانات و قابليتهاي اين استاندارد و معماري پايه اي و ظرفيت آن ولايه هاي مختلف آن بحث شود.

شبكه بي‌سيم محلي WLAN مجموعه‌اي انعطاف پذير براي مبادله اطلاعات است كه جايگزين مناسبي براي شبكه‌هاي سيمي محسوب ميگردد.

در اين نوع شبكه با استفاده از امواج راديوئي و برخي فن‌آوري‌هاي ديگر ، داده‌ها از طريق هوا ارسال و دريافت مي‌گردند و با اين كار نياز به ارتباطات سيمي به حداقل مي‌رسد. همچنين مزيت اين شبكه ها اينست كه ارتباطات داده‌اي در حال حركت را براي ما امكان پذير مي‌سازند.

اين شبكه‌ها محبوبيت خاصي در بين برخي مشاغل و مكانهاي عمومي مانند خدمات انبارداري، خدمات بيمارستاني و دانشگاهها پيدا كرده‌اند. در اين محيطها از پايانه‌هاي دستي و Note Book ها براي ارسال همزمان اطلاعات به كامپيوترهاي مركزي ، استفاده مي‌كنند.

 

ادامه نوشته

GPS - محقق آقای بهنام حیدری پور

سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS می تواند موقعیت دقیق شما را در زمین و در هر زمانی و در هر موقعیت آب و هوایی نشان دهد. این سیستم از یک مجموعه 24 تایی ماهواره ای (حدود 6 قطعه زاپاس) تشکیل شده که 11 هزار میل دریایی بالای سطح زمین می چرخند و به طور مداوم سیگنال هایی به ایستگاههای زمینی می فرستند که عملکرد GPS را کنترل می کنند.

 

ادامه نوشته

باندهای فرکانسی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی - محقق : خانم شکوه صفایی زاده

در ابتدای قرن سوم ، توسعه سیستم های دیجیتال و ارائه امکانات مختلف از طریق آن ، این فناوری را به حیطه مخابرات نیز کشانده و فرستنده های رادیویی و تلویزیونی نیز رفته رفته از سیستم های آنالوگ ، به دیجیتال تغییر هویت می دهند.
در حقیقت مزایا و قابلیت های مختلف سیستم دیجیتال، باعث این تغییر شده است. از بین رفتن سیگنال و ضعیف شدن بخاطر وجود منابع مختلف نویز و موانع محیطی از یک سو و تک منظوره بودن این سیستم و عدم انعطاف پذیری آن از طرف دیگر، از جمله محدودیت های سیستم آنالوگ می باشد.
در سیستم دیجیتال به دلیل استفاده از منطق صفر و یک ، امکان تغییر حالت بسیار کم بوده و با بکارگیری روش های تصحیح خطا (کدهای همینگ و این   غییرات احتمالی قابل بازگشت است    ( CRC
از این رو سیگنال دریافت شده توسط گیرنده ، از لحاظ ارزش گذاری و کیفیت ، بسیار نزدیک به فرستنده بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این مسئله و قابلیت های بسیار دیگری که در ادامه به آن می پردازیم، باعث شده است که در بسیاری از کشورها، سیستم پخش فرستنده های رادیویی و تلویزیونی، از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود
ادامه نوشته

Ad-hoc On-demand Distance Vector Routing Protocol

پروتکل مسیریابی AODV یک پروتکل مسیریابی On-Demand است که در آن همه مسیرها فقط وقتیکه مورد نیاز باشند کشف می شوند و تنها در طول مدتی که مورد استفاده قرار می گیرند نگهداری می شوند

ادامه بحث را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید

ادامه نوشته

سه راه مختلف جهت پی بردن به آخرین تاریخ و زمان خاموش شدن کامپیوتر

تاکنون پیش آمده است که بخواهید به تاریخ و زمان دقیق آخرین باری که کامپیوتر Shutdown شده است پی ببرید؟ در این ترفند قصد داریم نحوه پی بردن به این موضوع را از طریق 3 راه مختلف در ویندوزهای XP و ویستا بررسی نماییم.

ادامه بحث را در ادامه مطلب مطالعه نمایید

ادامه نوشته

نصب خودكار ويندوز ايكس پي

منبع : www.AsanDownload.com

هميشه در هنگام نصب ويندوز اكس‌پي سوالاتي از جمله نام كامپيوتر، نوع رزولوشن، كلمه عبور، شماره سريال ويندوز و ... از شما پرسيده مي‌شود كه شما بايد به آنها پاسخ دهيد تا مراحل نصب ويندوز به‌صورت كامل اجرا شود.
اين مساله باعث مي‌شود كه شما دقايقي طولاني را كنار سيستم باشيد تا نصب ويندوز به‌مراحل نهايي نزديك شود، در ضمن اگر لازم باشد روزانه تعداد زيادي ويندوز نصب كنيد اين مورد بيش از بيش نمايان مي‌شود. نگران نباشيد، با استفاده از ابزاري كه در سي‌دي ويندوز اكس‌پي در فولدر ‌Support‌ به‌صورت يك فايل ‌Cab‌ قرار داده شده است. به‌راحتي مي‌توانيد نصب ويندوز را به‌صورت خودكار انجام دهيد.

جهت مشاهده روش کار به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

دانلود کتاب در مورد آموزش MATLAB

دوستانی که دنبال کتابهای آموزش نرم افزار MATLAB و یا دانلود کتابهای علمی و آموزشی دیگر هستند به لینک زیر  و یا ادامه مطلب  سر بزنند و کتاب مورد نظرشان را دانلود کنند

http://www.matlabtrainings.blogfa.com/

ادامه نوشته

آنتن های هوشمند

ادامه نوشته

GPS

GPS چیست ؟


سیستم محل یابی جهانی
( Global Positioning System ) یک سیستم راهبری و مسیر یابی ماهواره ای است که از شبکه ای با 24 ماهواره تشکیل شده است.


این ماهواره به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده است. این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال 1980 استفاده
عمومی آن آزاد و آغاز شد.
خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نتقطه از کره زمین در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است. پدید آورندگان این سیستم هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.

ادامه نوشته

روتر و چگونگي راه اندازي آن

اصول اوليه پيكربندی روتر


پيكربندی روتر ، از جمله اهداف مشترك تمامی مديران شبكه های كامپيوتری است . با اين كه پيكربندی روتر برای انجام عمليات پيچيده بين شبكه ای چالش های مختص به خود را دارد ، ولی انجام برخی از عمليات اوليه كار مشكلی بنظر نمی آيد . برای پيكربندی يك روتر لازم است كه در ابتدا با برخی مفاهيم كليدی آشنا شويم تا در ادامه بتوانيم با سرعت بيشتری از CLI ( برگرفته از   command-line interface ) استفاده نمائيم.
در ادامه  مطلب با برخی از اين مفاهيم كليدی آشنا می شويم .

ادامه نوشته

راه اندازي روتر سيسكو

راه اندازي روتر سيسكو

شروع به کار
به هنگام خرید یک روتر لوازمی که همراه آن به شما تحویل داده خواهد شد عبارتند از:
۱- سیم برق
۲- کابل اتصال روتر به کامپیوتر
۳- یک CD
4- یک دفترچه راهنما

 

ادامه نوشته

شبکه ادهاک

 

شبکه‌هاي بي‌سيم ادهاک شامل يک مجموعه‌اي از گره‌هاي توزيع شده‌اند که با همديگر به طور بي سيم ارتباط دارند. نودها مي‌توانند کامپيوترميزبان يا مسيرياب باشند.

ادامه بحث را در ادامه مطلب مطالعه نمایید

ادامه نوشته

سال نو مبارک