آموزش تصویری نصب ماژول و رک های BTS

دوستان خوبم چند کلیپ تصویری به طور خلاصه در مورد ماژول های BTS  و چگونگی نصب کابل ها رو توضیح داده که گذاشتم واسه دانلود .... امیدوارم لذت ببرید

دانلود

Nokia BTS Training

دانلود PDF

مخابرات نوري هوشمند

download pdf

آیا خطرات استفاده از کولر خودرو را می دانید؟

آیا خطرات استفاده از کولر خودرو را می دانید؟

لطفا” بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.


ادامه نوشته

تصاویر شگفت انگیر از امواج تلفن همراه


در صورتی که بدون آگاهی قبلی به این تصاویر نگاهی بیاندازید، آن را شبیه به تصاویر کوه‌هایی خواهید یافت که با استفاده از رنگ‌های متنوعی رنگ‌آمیزی شده‌اند. 

ادامه نوشته

Jamming  

طریق برقراری ارتباط با شبکه سرویس خود توسط یک برج سلولی و یا ایستگاه مبنا، کار می کند. برجهای سلولی، یک شهر را به نواحی کوچکی تحت عنوان سلول تقسیم میکنند. زمانی که یک استفاده کننده از تلفن سلولی در طول یک خیابان حرکت می کند، سیگنال از یک برج به برج بعدی انتقال می یابد. یک ابزار Jamming ، با مخابره امواجی بر روی همان فرکانس رادیوئی تلفن سلولی، ارتباط میان دستگاه تلفن و ایستگاه مبنای تلفن سلولی در این برجها را مختل می نماید.

ادامه نوشته

اصطلاحات تلفن همراه ( واژگان تخصصی )

در اینجا کلیه مطالب مربوط به تلفن همراه که یک کاربر باید بداند آورده شده ابتدا با تكنولوژیهای شبكه تلفن همراه و همچنین نسلهای تلفن همراه آشنا شوید:

ادامه نوشته

BTS به زبان ساده ....!؟

BTS چیست؟
در شبکه موبایل اولین بخشی که مستقیما با گوشی موبایل در ارتباط است به لفظ عوام آنتن موبایل و به تعبیر تخصصی BTS که مخفف Base Tranceiver Station است، می باشد . البته شما آن را بر فراز مراکز مخابراتی و یا پشت بامها دیده اید!!
این آنتن ها دارای پنل هایی هستند تفاوت در تعداد هر کدام از این پنل ها در یک جهت می باشد در ایران شما ممکن است در هر جهت دو یا سه پنل ببینید این تفاوت صرفا به خاطر نوع سیستم (دستگاه) استفاده شده است و هیچ ربطی به ظرفیت آنتن ندارد.این پنلها توسط کابلهای ضخیم سیاه رنگی که به آن فیدر -FEEDER - می گویند به دستگاه BTS متصل است .فیدرها نوعی کابل درون تهی هستند و در آن یک لوله مسی قرار گرفته و موج بر می باشد .

ادامه نوشته

موج بر ها

مقدمه

هادی موج ساختاری است که امواجی چون امواج الکترو مغناطیسی و امواج صوتی را هدایت می کند. برای هر نوع موج انواع گوناگونی هادی موج وجود دارد.نوع اصلی و معمول آن یک لولهٔ فلزی توخالی است که به این منظور به کار می رود.هادی‌های موج در شکل هندسی تفاوت دارند که می توانند انرژی را در یک بعد محدود کنند، همچون هادی‌های موج ورقه ای و نیز می توانند در دو بعد انرژی را محدود کنند همچون هادی‌های موج تاری یا شیاری . بعلاوه هادی‌های موج مختلفی برای فرکانس‌های مختلف مورد نیاز است. به عنوان مثال یک فیبر نوری که امواج نوری را هدایت می‌کند، نخواهد توانست ریز موج‌ها را نیز هدایت کند. طبق یک حساب تخمینی؛ پهنای هادی موج باید در مرتبهٔ اندازهٔ طول موج امواج هدایت شده باشد . در طبیعت نیز ساختارهایی وجود دارد که همانند هادی موج عمل می کنند .برای مثال یک لایه در اقیانوس می تواند آواز نهنگ‌ها را تا فاصله‌های خیلی دور هدایت کند.

ادامه نوشته

استاندارد SDH


ادامه نوشته

اگر امواج وای‌فای قابل مشاهده بود


یک طراح به ارائه بازنمایی‌های رنگی پرداخته و در آنها نشان داده که اگر انسان قادر به دیدن امواج وای‌فای بود، اوج و تکانشهای آنها چطور دیده می‌شدند.



ادامه نوشته

انواع ماهواره ها

.

ادامه نوشته

ماهواره چيست؟

امروزه ارتباطات به یکی از ابزار مهم و اولیه در پیشبرد اهداف تجاری و نظامی در دنیا به شمار می رود. این مهم سبب شده است تا صنعت ICT به یکی از مهمترین صنایع دنیا بدل شده و روزبه روز دستخوش تغییرات و پیشرفت ها شود. یکی از عناصر مهم ارتباطی بستر انتقال اطلاعات می باشد که می تواند به صورت زمینی و یا هوایی باشد.

ادامه نوشته

تكنيك SDH

جهت دانلود كليك كنيد

شبيه سازي متلب ( كارگاه مخابرات سيار )

دانلود فايل