فناوری اطلاعات و ارتباطات - ICT

مباحث پیشرفته رشته ICT و برق

فناوری اطلاعات و ارتباطات - ICT

مباحث پیشرفته رشته ICT و برق

گرما بخشیدی...؟! یا سوزاندی...؟!!

 

تولد انسان روشن شدن کبریتی است

و

مرگش خاموشی آن!

بنگر در این فاصله چه کردی؟!!

گرما بخشیدی...؟!

یا

سوزاندی...؟!!

 

محو شدگی (Fading)


محو شدگی (به انگلیسی: Fading)‏ به تغییرات میزان تضعیف یک سیگنال مدوله شده مخابراتی در هنگام عبور از یک محیط مشخص تجربه می کند گفته می‌شود. محوشدگی ممکن است با زمان، مکان و یا فرکانس تغییر کند و معمولا به صورت یک فرایند تصادفی مدل می شود. کانال محوشده(فیدینگ) کانالی است که محوشدگی را تجربه می کند. در سیستم های بی سیم محو شدگی ممکن است مربوط به انتشار چند مسیری (محو شدگی چند مسیری) و یا در اثر سایه (موانعی که در انتشار موج اثر می گذارند) باشد.

مدل های محو شدگی و راه های کلی که می توان با محوشدگی مبارزه کرد عبارتند از:

ادامه مطلب ...

شبکه های NGN

شبکه های نسل آینده

Next Generation Netwrok

 



در قرن ۲۱ حرکت به سوی ارتباطات پرسرعت بسیار حائز اهمیت است و سعی همه کشورها دست یافتن به ارتباطاتی پرسرعت در تمام زمینه های اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.

ادامه مطلب ...

شبکه های سلولی چگونه کار می کنند؟

شبکه های سلولی چگونه کار می کنند؟

یک شبکه کامپیوتری سلولی، شبکه ای رادیویی است که از تعدادی سلول تشکیل شده است و هر سلول به یک محل ثابت متصل می شود که به آن سایت سلول (Cell Site)

یا ایستگاه پایه (Base Station) می گویند. این سلول ها وقتی در کنار هم قرار می گیرند، پوشش رادیویی گسترده ای را در مناطق مختلف جغرافیایی ایجاد می کنند. به این ترتیب، دستگاه های زیادی از جمله تلفن های همراه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، حتی اگر در سلول متحرک باشند یا از سلولی به سلول دیگر بروند.

ادامه مطلب ...

نظرتون درمورد قالب چیه؟

دوستان نظرتون درمورد قالب چیه هرچند میدونم همه میگین قشنگه

.

.

.

.

.

.

بی شوخی جان عزیزت نگو بده حاله گشتن ندارم اگه بده پیشنهاد قالب بده تا بررسی کنم ببینم خوبه آیا ؟یا که نه دیگه

شادی و غم

گفتم خدایا سوالی دارم

گفت: بپرس

پرسیدم چرا وقتی شادم همه با من میخندند ولی

وقتی ناراحتم کسی با من نمیگرید؟!

جواب داد:

شادی را برای جمع کردن دوست آفریده ام ولی

غم را برای انتخاب بهترین دوست

سامانه نمایشگر موقعیت اضطراری

برای چند دقیقه تصور کنید، هواپیمای حامل شما در دریا و یا هر جای دیگری سقوط کرده اما شما و چند نفر دیگر جان سالم به در برده اید و نیاز به کمک دارید، یا این که در بیابان یا جنگل سر در گم شده اید و نیازمند کمک فوری هستید، در این شرایط چه خواهید کرد؟ ناامید خواهید شد و شکست را خواهید پذیرفت؟ یا از قبل فکری برای این گونه حوادث نموده اید؟ تجهیزات رادیو بیکن دستگاه‌های فرستنده سیگنالی هستند که تقریبا در هر نقطه از کره زمین در صورتی که دچار شرایط اضطراری شوید، به کار افتاده و تیم‌های امداد و نجات را برای کمک به شما و یافتن محل وقوع حادثه ای که شما دچار آن شده اید آگاه می سازند

ادامه مطلب ...

درباره ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات به اختصار فاوا [۱] (به انگلیسی: Information and communication technologies) به اختصار آی‌سی‌تی (به انگلیسی: ICT) عبارتی کلی در برگیرندهٔ تمام فناوری‌های پیشرفتهٔ نحوهٔ ارتباط و انتقال داده‌ها در سامانه‌های مخابراتی است. این سامانه می‌تواند یک شبکهٔ مخابراتی، چندین کامپیوتر مرتبط با هم و متصل به شبکهٔ مخابراتی، و همچنین برنامه‌های استفاده شده در آنها باشد.

ادامه مطلب ...

تلویزیون های ماهواره ای

 

همه چیز درباره تلویزیون های ماهواره ای

 

هنگامی که برای اولین بار تلویزیون های ماهواره ای با رویکرد تجاری و بازرگانی وارد عرصه ارائه خدمات شدند، هنوز آنتن های بشقابی خانگی بسیار کم تعداد، بزرگ و گران قیمت بودند.

ادامه مطلب ...